Deze 7 makkelijke oefeningen helpen jou het snelste buikvet te verbranden!

Buikvet, meer dan de helft van de mensen heeft last van overtollig buikvet. Weinig sporten en slecht eten zijn natuurlijk de grootste vijanden van die pondjes. Elk pondje gaat door het mondje natuurlijk. Maar je kunt er erg onzeker van worden en er iets aan willen doen. De grootste valkuil voor veel mensen is het feit dat ze meteen super fanatiek beginnen, terwijl je beter rustig kunt opbouwen.

Je hoeft niet iedere dag 2 uur in de sportschool te staan of een belachelijk dieet te volgen voor resultaat. Denk eerder aan een gebalanceerde voeding en een aantal oefeningen die buikvet bestrijden. Wij hebben 7 oefeningen op een rij gezet die je makkelijk kunt herhalen en kunt opbouwen. Als je discipline toont is jouw buikvet in no time weg!

buikspieroefeningen

Denk eraan dat je alleen je doel zal bereiken als je werkt aan de drie belangrijkste delen van je middel: het bovenste, het onderste en de zijkanten. Motiveer jezelf!

1. De plank

plank

Dit is de meest bekende oefening. Het heet de Plank en hij traint alle spiergroepen rondom jouw middel. Het test jouw uithoudingsvermogen, is goed voor de balans en kracht. Hoe werkt het?


-Ga op je buik op een yogamat liggen en ondersteun je lichaam met alleen je onderarmen en je tenen.
-Je heupen moeten van de grond zijn, je rug moet recht zijn en je nek ontspannen.
-Houd deze positie vijftien tot twintig seconden vast voordat je rust neemt.
-Doe deze oefening drie keer achter elkaar.

2. Abdominale sit-up
De abdominale sit-up is een geweldige manier om de buikspieren te trainen, want je benen zijn ontspannen, waardoor je je alleen op je buik richt.

Hoe doe je het?

-Ga op een verhoogd oppervlak liggen, zoals een bankje, en houd je handen achter je nek.
-Houd je benen op de grond en breng het bovenste deel van je torso omhoog, waardoor de buikspieren -worden aangespannen.
-Breng je lichaam weer naar beneden in de beginpositie en herhaal deze oefening twaalf keer.
-Doe tenminste drie van deze sessies.

3. Benen optrekken.
beenlifts

Deze beenoefening bevat wat meer weerstand, maar het is heel effectief als je snel buikvet wil verbranden en je dijen slanker wil maken. We raden aan om een hoge stoel te gebruiken of een ander object, om je aandacht volledig op je buikspieren en benen te kunnen richten.

Hoe doe je het?

-Ga op de rand van de stoel zitten met je rug een beetje naar achter leunend en je benen gestrekt.
-Buig je knieën en beweeg ze naar je middel.
-Houd de spieren gespannen tijdens deze beweging en probeer hem acht tot tien keer te herhalen.
-Doe hier drie sets van.

4. Beenoefeningen.
Er zijn meerdere manieren waarop je beenoefeningen kunt doen, maar in dit geval stellen we er één in het bijzonder voor, omdat het werkt voor je dijen en billen en ook voor je buik.

Hoe doe je het?

-Ga op een mat liggen met je armen tegen je lichaam, handpalmen op de grond.
-Strek je benen en breng ze omhoog zonder de knieën te buigen.
-Probeer ze zo hoog mogelijk op te tillen en keer dan langzaam terug naar het beginpunt.
-Doe drie sets van tien.

5. Crunches
sit-ups

Abdominale crunches richten zich op de buik en verminderen vet dat zich heeft verzameld rond je middel. Als je deze oefening regelmatig doet, zal het buikvet helpen verbranden en de spieren steviger maken in dit deel van je lichaam.

Hoe doe je het?

-Ga op een yogamat liggen met je handen achter je hoofd en je benen recht.
-Buig je knieën en op datzelfde moment til je je rug op zodat je linker elleboog je knie raakt.
-Keer terug naar de beginpositie en doe dezelfde beweging, maar nu met je andere kant.
-Houd je buikspieren gespannen terwijl je deze oefening doet.
-Herhaal de beweging vijftien keer per kant en doe drie sets.

6.Tenen aanraken
Als je je handen strekt in de richting van je tenen dwingt het de buikspieren te spannen, terwijl het je taille slanker maakt. In plaats van de traditionele methode van het uitvoeren van deze oefening, raden wij je aan om op de grond te gaan liggen om de intensiteit te verhogen.

Hoe doe je het?

-Ga op je rug liggen, strek je benen naar het plafond en strek je armen, zodat je schouders een beetje van de grond komen.
-Probeer je voeten aan te raken met je vingers, waarbij je je buikspieren gespannen houdt.
-Houd deze positie tien tot vijftien seconden vast en ga dan terug naar de rustpositie.
-Herhaal dit drie keer.

7.Laterale Handgewichten.
gewichten


Hoe doe je het?

-Ga staan met je voeten een beetje uit elkaar en je rug recht, waarbij je in iedere hand een gewicht houdt.
-Leun naar de rechterkant, zo ver je kunt zonder je knieën te buigen.
-Ga terug naar de beginpositie en maak dezelfde beweging naar links.
-Doe drie sets van tien herhalingen per kant.

Al deze oefeningen kun je gemakkelijk thuis doen, probeer het elke dag te herhalen en je ziet al erg snel resultaat. Als je daarnaast ook nog eens let op een gezonde voeding gaat het uiteraard nog sneller!

Ga jij dit ook uitproberen? Laat het ons weten en deel deze oefeningen met vrienden en familie, daag elkaar uit!

Reacties () .



Reacties

Menu